Waanzinnige Woensdag: 4 soorten Notenstukjes met 25% korting! Klik hier!

 20% korting op gebrande noten! Alleen 25 & 26 juli   |  OP = OP

Veelgestelde vragen

Vragen over bestellingen

Mijn bestelling is beschadigd, wat nu?

Is jouw bestelling aangekomen maar beschadigd, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice per mail. Het is noodzakelijk om een foto van de beschadigde bestelling te maken en mee te sturen, anders kan de klacht niet in behandeling worden genomen.

Ik stuur mijn bestelling retour, wat nu?

Nadat je alle stappen hebt gevolgd om een bestelling retour te sturen, ontvangen wij jouw pakket bij ons magazijn. Het pakket wordt alleen gecontroleerd als er een retourformulier + kopie van de factuur aanwezig is.

Als de producten zoals afgesproken met de klantenservice of onbeschadigd en/of ongeopend retour is gestuurd ontvang je het geld teruggestort op je rekening binnen 10 werkdagen.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Naast dat je je bestelling kan laten bezorgen, kan je het ook op onze locatie afhalen. Het voordeel hiervan is: je betaald geen verzendkosten!

Dus woon je toevallig in de buurt van Strijen? Kom dan je bestelling, nadat je de afhaalorder e-mail ontvangen hebt, op het volgende adres ophalen:

Simon Stevinstraat 27 
3291 CA Strijen 
Zuid-Holland Nederland

Neem voor het afhalen van je bestelling je identiteitsbewijs mee. Het afhalen van bestellingen kan van maandag t/m vrijdag tussen 09:00-12:00 en 12:30-16:00 uur.

Mijn pakket wordt retour gestuurd door de vervoersdienst, wat nu?

Wanneer een pakket retour wordt gestuurd en terugkomt naar ons magazijn, dan wordt deze automatisch uitgepakt zodat de kwaliteit van de producten opnieuw kan worden gecontroleerd. Het aankoopbedrag wordt dan ook automatisch terugbetaald. De terugbetaling wordt binnen 10 werkdagen verwerkt onder de naam Mollie. De bestelling kan dan eventueel opnieuw geplaatst worden.

Mocht je per ongeluk een verkeerd adres hebben ingevoerd maar wordt uw bestelling wel afgeleverd door de vervoersdienst dan zijn wij van De Notenshop niet verantwoordelijk voor het terugbetalen van het aankoopbedrag of het opnieuw leveren van het pakket.

In de verzonden track en trace code kunt u altijd de status van uw bestelling volgen. Heeft u geen track en trace code ontvangen? Controleer dan altijd nog even uw spam.

Lukt het niet om je bestelling in ontvangst te nemen of af te halen?
Dat kan gebeuren! Houd er dan wel rekening mee dat er €2,50 administratiekosten in rekening wordt gebracht voor het terugsturen van het pakket.
Hoe werkt het retourneren van een pakket?

Heb je een pakket ontvangen en wil je dit retourneren? Dan heb je het recht om binnen een termijn van 14 dagen na de dag waarop je het pakket (of een door jou aangewezen derde) in bezit hebt ontvangen, een retour in te dienen. Het indienen van een retour kan via het onderstaande retourformulier.

Klik hier om het retourformulier te downloaden

Stappenplan retourneren:

  1. Vul het retourformulier volledig in die hierboven te vinden is.
  2. Voeg de product(en) toe in de originele doos die je wilt retourneren.
  3. De verpakkingen moet ongeopend en onbeschadigd zijn, tenzij anders is besproken met de klantenservice. (Er kan bijvoorbeeld iets mis zijn met het product na het openen)
  4. De product(en) die geretourneerd worden dienen goed verpakt te zijn (in een overdoos).
  5. Voeg het retourformulier en een kopie van de factuur toe en verzend het pakket terug naar De Notenshop. Adresgegevens zijn hieronder te vinden.
  6. De retourkosten zijn ten alle tijde voor rekening van de consument.
  7. Zodra het retourpakket bij ons in behandeling is genomen en is goedgekeurd, ontvang je het aankoopbedrag terug, of wordt er wat afgesproken is met de klantenservice gehanteerd.
Wat zijn de voorwaarden om een pakket te retourneren?

Voorwaarden retourneren

  • Het product mag niet aangewend of beschadigd zijn; het product mag geen gebruikssporen of uiterlijke veranderingen vertonen.
  • Het product mag slechts in die mate worden uitgepakt en/of gebruikt indien dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.
  • Uit hygiënische en veiligheids- overwegingen kunnen wij géén geopende retourgoederen accepteren.
  • Het artikel wordt op eigen kosten retour gestuurd. Ongefrankeerde retourzendingen worden door ons niet geaccepteerd, kosten hiervoor komen dan ook voor rekening van de verzender.
  • De artikelen die worden teruggezonden moeten in een zo oorspronkelijke mogelijke staat en indien mogelijk in de originele verpakking met een kopie van de factuur en een volledig ingevuld retourformulier worden verstuurd.
  • De retourzending wordt na het ontvangen gecontroleerd. Als de artikelen of verpakking incompleet of beschadigd zijn, zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht aan de koper. Deze kosten worden in mindering gebracht aan het restituerende bedrag.
  • Restitutie van het orderbedrag geschiedt binnen 14 dagen na het ontvangen van de retourzending en is alleen mogelijk via een bancaire of girale overboeking. Indien een bestelling niet binnen 30 dagen na bestelling bij de koper is afgeleverd heeft de koper het recht de bestelling te annuleren. Dit geldt niet wanneer er afwijkende levertijden besproken zijn.

Retourkosten

De retourkosten van het retourpakket zijn ten allen tijde voor rekening van de klant. 

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Heb je een bestelling geplaatst en wil je deze wijzigen of annuleren? Bij De Notenshop is het helaas niet mogelijk om een bestelling na plaatsing te wijzigen of te annuleren.

Vragen over de levertijd en bezorgingen

Vanaf welk bedrag wordt mijn bestelling gratis bezorgd in Nederland en België?
Al onze producten worden bij een bestelling boven € 35,00 binnen Nederland gratis bezorgd. In Belgie worden al onze producten bij een bestelling boven € 40,00 gratis bezorgd.
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en hoe kan ik deze volgen?

Indien u uw bestelling voor 16:00 uur heeft geplaatst, wordt deze binnen 48 uur verzonden. Wij verzenden elke werkdag onze pakketten. De pakketten zijn via Track & Trace te volgen. De code hiervan wordt aan u toegezonden.

Wat zijn de verzendkosten per land?

Verzendkosten Nederland:

  • Bestelling boven € 35,- dan zijn de verzendkosten gratis
  • Bestelling onder € 35,- dan zijn de verzendkosten € 4,50

Verzendkosten België

  • Bestelling boven € 40,- dan zijn de verzendkosten gratis
  • Bestelling onder € 40,- dan zijn de verzendkosten € 4,99

Verzendkosten Duitsland:

  • Bestelling boven € 50,- dan zijn de verzendkosten gratis
  • Bestelling onder € 50,- dan zijn de verzendkosten € 5,99

Verzendkosten Oostenrijk:

  • Bestelling boven € 75,- dan zijn de verzendkosten gratis
  • Bestelling onder € 75,- dan zijn de verzendkosten € 8,99

Verzendkosten Hongarije:

  • Bestelling boven € 75,- dan zijn de verzendkosten gratis
  • Bestelling onder € 75,- dan zijn de verzendkosten € 12,99

Verzendkosten Frankrijk:

  • Bestelling boven € 75,- zijn de verzendkosten gratis
  • Bestelling onder € 75,- dan zijn de verzendkosten € 7,99

Verzendkosten Luxemburg:

  • Bestelling boven € 75,- dan zijn de verzendkosten gratis
  • Bestelling onder € 75,- dan zijn de verzendkosten € 8,99

Verzendkosten Spanje:

  • Bestelling boven € 100,- dan zijn de verzendkosten gratis.
  • Bestelling onder € 100,- dan zijn de verzendkosten € 11,99

Verzendkosten Italië:

  • Bestelling boven € 100,- dan zijn de verzendkosten gratis.
  • Bestelling onder € 100,- dan zijn de verzendkosten € 11,99

Verzendkosten Denemarken:

  • Bestelling boven € 100,- dan zijn de verzendkosten gratis.
  • Bestelling onder € 100,- dan zijn de verzendkosten € 11,99

Verzendkosten Zweden:

  • Bestelling boven € 100,- dan zijn de verzendkosten gratis.
  • Bestelling onder € 100,- dan zijn de verzendkosten € 11,99

Verzendkosten Portugal:

  • Bestelling boven € 100,- dan zijn de verzendkosten gratis.
  • Bestelling onder € 100,- dan zijn de verzendkosten € 11,99
Mijn pakket staat op “bezorgd” maar ik heb geen bestelling ontvangen, wat moet ik nu doen?
Wat vervelend om te vernemen dat je bestelling niet is bezorgd terwijl dit wel wordt aangegeven in de track & trace code. Neem dan binnen 10 werkdagen contact met ons op! Wij starten graag een onderzoek voor je bij de desbetreffende bezorgdienst.
Lukt het niet om je bestelling te ontvangen of op te halen?

Dat kan gebeuren! Houd er dan wel rekening mee dat er €2,50 administratiekosten in rekening wordt gebracht voor het terugsturen van het pakket. 

Mijn DPD-pakket is vertraagd of niet bezorgd.

Heeft u voor de vervoersdienst DPD gekozen en ondervindt u problemen met de verzending van uw pakket?

Houd er dan rekening mee dat een onderzoek bij DPD tot wel 10 werkdagen kan duren.
We waarderen uw geduld en doen ons best om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Niet thuis als de bezorger voor de deur staat?

Onze pakketten worden in Nederland verzonden met PostNL of DHL. In België is dit alleen met PostNL. Nadat je bestelling bij ons in het magazijn klaar voor verzending is gemaakt ontvang je per e-mail een Track & Trace code. Op deze code is te zien wanneer de bezorger bij jou thuis komt om het pakket af te leveren.

PostNL of DHL bieden de mogelijkheid aan om, zodra de Track & Trace code verzonden is, het bezorgmoment te wijzigen naar een moment dat je thuis bent. Je kunt er ook voor kiezen de bestelling op een PostNL of DHL afhaalpunt te laten bezorgen. Let op, dit moet op tijd gebeuren anders is de wijziging niet meer mogelijk omdat de rit voor de bezorger is ingepland.

Het verschilt per regio of de bezorger het pakket nogmaals komt bezorgen of dat het wordt afgeleverd bij de buren of bij een PostNL/DHL afhaalpunt.

Bestellingen die bij een PostNL/DHL afhaalpunt worden bezorgd blijven 7 dagen liggen. Daarna wordt het pakket retour gestuurd naar De Notenshop. Dit geldt ook als je niet thuis bent na een bezorging en de bestelling naar een afhaalpunt is verzonden.

Zakelijke vragen

Waarom zou ik kiezen voor De Notenshop?

Naast het grote assortiment aan noten, gedroogd fruit, superfoods, chocolade en nog veel meer, kunt u ook het volgende verwachten:

  • Iedere dag vers gebrande noten
  • De laagste prijsgarantie
  • Gemakkelijk in bulk bestellen
  • Klantvriendelijkheid
  • Brede kennis over onze producten
  • Goede en snelle service
  • Altijd een passend aanbod voor uw winkel, bedrijf of restaurant
Wat kan ik als zakelijke klant bij De Notenshop krijgen?

Als zakelijke klant bij De Notenshop profiteer je van diverse voordelen:

  • Korting: 5% korting op bestellingen boven de €200,- (na registratie als B2B-klant).
  • Betalingsmogelijkheden: Achteraf betalen via Klarna en speciaal voor zakelijke klanten via Billie (Buy Now, Pay Later). Dit betekent dat je pas betaalt na ontvangst van de goederen en factuur.
  • Breed assortiment: Een groot aanbod aan noten, gedroogd fruit, superfoods, chocolade en nog veel meer.
  • Bestellen in bulk: Gemakkelijk grotere hoeveelheden bestellen voor winkels, bedrijven of horeca.
  • Service & kennis: Snelle service, klantvriendelijkheid en brede productkennis om zakelijke klanten goed te ondersteunen.
Samenwerken met De Notenshop?

Bij De Notenshop werken wij graag samen met enthousiaste fans, foodies, kookgekken en keukentalenten die recepten maken voor onze blogs en social media. Het enige wat we vragen is:

  • Een leuke persoonlijke schrijfstijl
  • Inspirerende foto’s
  • Recepten op basis van producten van De Notenshop

Lijkt het je leuk om samen te werken? Neem dan contact op via samenwerking@denotenshop.nl voor de mogelijkheden. Wij streven ernaar om jou een reactie binnen 3 werkdagen te geven. Laat in deze mail weten:

  • Wie je bent
  • Wat je leuk vindt om te maken
  • Voorbeelden van recepten en foto’s die al eens hebt gemaakt
  • Jouw social media-accounts
Waarom bloggen voor De Notenshop?

Ons blog wordt maandelijks steeds vaker bezocht door zowel klanten als mensen die opzoek zijn naar inspiratie. Elk recept biedt een kans om jezelf onder de aandacht te brengen via ons blog, maar ook op onze socials! Wij vinden onze samenwerkingen zeer belangrijk en zorgen daarom dat er onderling afspraken worden gemaakt waar beide partijen het mee eens zijn. De gemaakte recepten mag De Notenshop gebruiken, maar zijn ook nog steeds eigendom van de maker.

We staan altijd open voor leuke ideeën en samenwerkingen. Heb je een leuk idee? Neem dan vooral contact met ons op!

Vragen over betalen

Welke betaalmethodes kan ik gebruiken bij De Notenshop?

Is het tijd om je bestelling bij De Notenshop af te ronden? Je kunt je bestelling betalen met een van de volgende betaalmethodes: iDeal, Bancontact/Mister cash, Giropay, Creditcard, Paypal. Achteraf betalen is mogelijk via Klarna en Billie (voor zakelijke klanten).

Hoe werkt achteraf betalen voor zakelijke klanten via Billie?

Buy now, pay later (BNPL) voor zakelijke klanten via Billie

Voor zakelijke klanten bieden we betaling van de factuur via bankoverschrijving pas na ontvangst van goederen en factuur ("BNPL"). Om deze service te kunnen bieden, werken we samen met de financiële dienstverlener Billie GmbH. Wij dragen de schuld over aan Billie GmbH zodra er een geldige adres- en kredietcontrole is uitgevoerd tijdens het bestelproces. Maak het factuurbedrag over binnen de op de factuur aangegeven betalingstermijn. De overschrijving moet worden gedaan naar de rekening die op de factuur is aangegeven. Het privacybeleid van Billie GmbH vindt u hier: https://www.billie.io/en/privacy-policy. Het is van toepassing in aanvulling op ons privacybeleid en onze algemene voorwaarden.

Wij maken gebruik van de betaalprovider Mollie. 

Hoe kun je punten sparen?
  • Maak een account aan – Voor het aanmaken van een account bij ons ontvang je 20 spaarpunten.
  • Meld je aan voor de nieuwsbrief – Zodra je je voor de eerste keer aanmeldt op onze nieuwsbrief ontvang je 20 spaarpunten.
  • Plaats een bestelling — Iedere keer dat je een bestelling bij ons doet ontvang je hiervoor punten op basis van de prijs van de producten. Deze punten worden toegevoegd aan jouw saldo en dit kun je inzien in je account onder het menu spaarpunten.
  • Plaats een review na een bestelling - Enkele dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen krijg je van ons een mailtje met de mogelijkheid om een beoordeling in te vullen. Voor het invullen van een beoordeling ontvang je 2 spaarpunten.
Wat zijn de voorwaarden voor het plaatsen van een productbeoordeling?

Voordat beoordelingen op de website verschijnen wordt iedere beoordeling handmatig gecontroleerd. Daarbij letten wij op een aantal zaken om ervoor te zorgen dat beoordelingen zo nuttig mogelijk zijn voor andere notenshoppers.

  • Beoordelingen dienen uniek te zijn en mogen niet gekopieerd zijn van een reeds bestaande beoordeling. Twee keer dezelfde beoordeling.. daar heeft niemand wat aan. Wees daarom creatief en schrijf een unieke beoordeling waar een ander daadwerkelijk iets aan heeft. Ook als je meerdere producten in één keer beoordeelt dient ieder product een unieke beoordeling te krijgen.
  • Als je een product nog niet gebruikt hebt, beoordeel deze dan nog niet. Een beoordeling zonder inhoudelijke informatie over jouw ervaring met het product draagt niet bij aan de keuze van een ander om het product wel of niet te kopen. Schrijf daarom alleen een review als je het product gebruikt hebt en je daadwerkelijk iets van het product kunt vinden.
  • Schrijf een beoordeling van minimaal 30 tekens. Een goede of slechte beoordeling vraagt om een toelichting. Waarom ben je wel of niet tevreden over een het product? Gebruik niet overmatig veel leestekens of (drie)dubbele letters om aan de 30 tekens te komen, want daar wordt een ander niet wijzer van.
  • Gebruik fatsoenlijke en grammaticaal correcte taal (Nederlands- of Engelstalig). Een beoordeling vol grammatica- en spellingsfouten is onleesbaar en kan voor verwarring zorgen. Ook kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over een product, maak dit kenbaar met een fatsoenlijke beoordeling. Scheldwoorden of ander kwetsend taalgebruik is daarbij niet nodig.
  • Benoem geen andere (web)winkels in je beoordeling. De beoordelingen zijn bedoeld om de producten van De Notenshop te beoordelen. Het noemen van een andere webwinkel in een beoordeling draagt niet bij aan het beoordelen van de producten.
  • Optioneel: Voeg een duidelijke afbeelding toe van het product. Bij het plaatsen van een review, kan je ervoor kiezen om een foto van het product erbij te plaatsen. Op de foto dient het product goed herkenbaar te zijn met een scherpe foto. Voldoet de afbeelding niet aan de richtlijnen, maar de review wel? Dan wordt de beoordeling zonder afbeelding getoond op de website.
Hoeveel spaarpunten krijg ik als ik bestel?

Het ligt er aan hoeveel de waarde van je bestelling is. Voor elke 2 euro die je uitgeeft bij een bestelling krijg je 1 spaarpunt. Bijvoorbeeld je doet een bestelling voor 46,- dan krijg je 23 spaarpunten.

Hoe weet je of dat je genoeg spaarpunten hebt om ze in te ruilen voor een product?

Boven in de website staat een vierkant met uw account. Daaronder ziet u een eikeltje staan met uw spaarpunten, bijvoorbeeld 45. Ook als u op een spaarproduct klikt, krijgt u een melding naast de waarde van het spaarproduct dat u niet genoeg spaarpunten heeft. Als dit er niet staat kunt u het spaarproduct in uw winkelmandje doen. 

Hoe krijg ik een product in mijn winkelmandje?

Als je op de homepagina bent en u kijkt onder het kopje “populaire producten” zie je een blok staan met spaarproducten, als je hier op drukt zie je de spaarproducten. Of via deze link kom je ook op de spaarproducten pagina Als je een product ziet wat je leuk vindt kan je op het plusje drukken en dan zit het product in je winkelmandje.

Geldigheid van spaarpunten

Spaarpunten verliezen na 2 jaar hun geldigheid. Punten verlopen in de volgorde van sparen. Bijvoorbeeld: Bij een bestelling van 1 januari 2020 heb je 20 punten gespaard, deze 20 punten verlopen op 1 januari 2022.

Notitie: Je kunt je in jouw account registreren voor het ontvangen van notificaties iedere keer als het puntensaldo verandert. Je ontvangt 30 dagen voor het verlopen van punten een bericht hierover. De meldingen betreffende het saldo kun je in jouw account onder het menu 'Spaarpunten' inschakelen.

Cadeaubon ontvangen? Zo wissel je hem in

Heb je een cadeaubon ontvangen? Super! Zo wissel je hem in:

  1. Plaats al je favoriete items in je winkelwagen.
  2. Open de winkelwagen en druk op de optie 'bekijk en bewerk winkelwagen'.
  3. Klik op de knop 'Ik heb een cadeaubon'.
  4. Vul de unieke code in die op jouw cadeaubon staat en kies op de status te controleren of de cadeaubon toe te voegen.

Let op: De code zal niet worden geaccepteerd bij "Ik heb een kortingscode".

Vragen over retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Heb je een pakket ontvangen en wil je dit retourneren? Dan heb je het recht om binnen een termijn van 14 dagen na de dag waarop je het pakket (of een door jou aangewezen derde) in bezit hebt ontvangen, een retour in te dienen. Het indienen van een retour kan via het onderstaande retourformulier.

Klik hier om het retourformulier te downloaden

Stappenplan retourneren:

  1. Vul het retourformulier volledig in die hierboven te vinden is.
  2. Voeg de product(en) toe in de originele doos die je wilt retourneren.
  3. De verpakkingen moet ongeopend en onbeschadigd zijn, tenzij anders is besproken met de klantenservice. (Er kan bijvoorbeeld iets mis zijn met het product na het openen)
  4. De product(en) die geretourneerd worden dienen goed verpakt te zijn (in een overdoos).
  5. Voeg het retourformulier en een kopie van de factuur toe en verzend het pakket terug naar De Notenshop. Adresgegevens zijn hieronder te vinden.
  6. De retourkosten zijn ten alle tijde voor rekening van de consument.
  7. Zodra het retourpakket bij ons in behandeling is genomen en is goedgekeurd, ontvang je het aankoopbedrag terug, of wordt er wat afgesproken is met de klantenservice gehanteerd.

Adresgegevens De Notenshop

T.a.v. Retourafhandeling
Antonie van Leeuwenhoekstraat 27
3291 CR Strijen
Zuid-Holland
Nederland

Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren van een bestelling?

Voorwaarden retourneren

  • Het product mag niet aangewend of beschadigd zijn; het product mag geen gebruikssporen of uiterlijke veranderingen vertonen.
  • Het product mag slechts in die mate worden uitgepakt en/of gebruikt indien dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.
  • Uit hygiënische en veiligheids- overwegingen kunnen wij géén geopende retourgoederen accepteren.
  • Het artikel wordt op eigen kosten retour gestuurd. Ongefrankeerde retourzendingen worden door ons niet geaccepteerd, kosten hiervoor komen dan ook voor rekening van de verzender.
  • De artikelen die worden teruggezonden moeten in een zo oorspronkelijke mogelijke staat en indien mogelijk in de originele verpakking met een kopie van de factuur en een volledig ingevuld retourformulier worden verstuurd.
  • De retourzending wordt na het ontvangen gecontroleerd. Als de artikelen of verpakking incompleet of beschadigd zijn, zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht aan de koper. Deze kosten worden in mindering gebracht aan het restituerende bedrag.
  • Restitutie van het orderbedrag geschiedt binnen 14 dagen na het ontvangen van de retourzending en is alleen mogelijk via een bancaire of girale overboeking. Indien een bestelling niet binnen 30 dagen na bestelling bij de koper is afgeleverd heeft de koper het recht de bestelling te annuleren. Dit geldt niet wanneer er afwijkende levertijden besproken zijn.
Wie betaalt de retourkosten?

De retourkosten van het retourpakket zijn ten allen tijde voor rekening van de klant. 

Mijn pakket wordt retour gestuurd door de vervoersdienst, wat nu?

Wanneer een pakket retour wordt gestuurd en terugkomt naar ons magazijn, dan wordt deze automatisch uitgepakt zodat de kwaliteit van de producten opnieuw kan worden gecontroleerd. Het aankoopbedrag wordt dan ook automatisch terugbetaald. De terugbetaling wordt binnen 10 werkdagen verwerkt onder de naam Mollie. De bestelling kan dan eventueel opnieuw geplaatst worden.

Mocht je per ongeluk een verkeerd adres hebben ingevoerd maar wordt uw bestelling wel afgeleverd door de vervoersdienst dan zijn wij van De Notenshop niet verantwoordelijk voor het terugbetalen van het aankoopbedrag of het opnieuw leveren van het pakket.

In de verzonden track en trace code kunt u altijd de status van uw bestelling volgen. Heeft u geen track en trace code ontvangen? Controleer dan altijd nog even uw spam.

Lukt het niet om je bestelling te ontvangen of op te halen?

Dat kan gebeuren! Houd er dan wel rekening mee dat er €2,50 administratiekosten in rekening wordt gebracht voor het terugsturen van het pakket.

Vragen over producten

Hoe duurzaam zijn de verpakkingen van De Notenshop?
Vanuit De Notenshop streven wij ernaar om alle verpakkingen zo duurzaam mogelijk te maken. Om de kwaliteit van onze dagverse producten te behouden, is het nog niet altijd mogelijk om alle verpakkingen van gerecycled plastic te maken.
Welke verpakkingen gebruikt De Notenshop en hoe kunnen deze gerecycled worden?

Veel van onze verpakkingen zijn 100% recyclebaar. Daarnaast kiezen we bewust voor ‘monomateriaal’. Dat zijn verpakkingen die bestaan uit één materiaalsoort, waardoor de recycle stromen niet vervuild worden door verpakkingen bestaande uit meerdere materialen. 

De monomateriaal verpakkingen zijn te herkennen aan het recycle logo voor- en achterop de verpakking. Op de achterkant van onze verpakkingen, is een symbool te zien met een cijfer afgedrukt. De Notenshop maakt gebruik van nummer 5 PP. De kunststoffenindustrie heeft een coderingssysteem bedacht dat helpt bij het sorteren van kunststofproducten. Het weergegeven nummer verwijst naar het soort kunststof van de verpakking. Nummer 5 PP verwijst naar Polypropyleen. Een veilig, licht materiaal wat goed recyclebaar is. Om dit mogelijk te maken, moet de verpakking in de juiste afvalstroom terecht komen. We willen dan ook vragen om de verpakking te scheiden van uw normale afval.

Hoe lang blijven gebrande noten vers en hoe bewaar ik ze het beste?

Doordat gebrande producten worden verpakt in een plastic verpakking blijven ze vers en tot ten minste 6 weken lekker. Het is daarbij wel belangrijk dat er geen lucht in de verpakking komt. Staan de producten al langer dan 6 weken open? Dan is het belangrijk om zelf te beoordelen op smaak of de noten nog naar wens zijn. Bederf is bij gebrande producten bijna onmogelijk. Wel kunnen de producten zacht worden, dit levert geen gezondheidsgevaren op. Let op, de producten hoeven niet in de koelkast.

Hoe kan ik gedroogde producten het beste bewaren?

Bij voorkeur worden gedroogde producten op een koele, donkere en afgesloten plek bewaard. Let hierbij op dat de producten op een koele plek, maar niet in de koelkast worden bewaard. Bij bewaring in de koelkast ontstaat de kans dat de zuidvruchten uitdrogen.

Hoe bewaar je chocolade het beste?

Chocolade kan het beste op een koele, donkere plaats worden bewaard. Het is vooral belangrijk om de producten uit de warmte en de zon te houden.

Geldt er garantie op de kwaliteit en houdbaarheid als ik producten in mijn eigen verpakking bewaar?

Mochten producten worden bewaard in een eigen verpakking, geeft De Notenshop geen garantie op kwaliteit en houdbaarheid van de producten. 

Algemene vragen

Hebben jullie ook een fysieke winkel?

Jazeker hebben we die (vanaf 16 september 2024). Aangezien onze webshop wel meer dan 2.000 producten bevat, is er maar een deel van ons assortiment in de winkel te vinden. Denk aan de lekkerste snacks en de leukste cadeauboxen.

De openingstijden zijn: maandag t/m vrijdag 09:00-12:00 en 12:30-16:00.

Het adres is:
Simon Stevinstraat 27
3291 CA Strijen
Zuid-Holland, Nederland

Mijn product is niet op voorraad, wat nu?
Is het gewenste product dat je wilt bestellen niet op voorraad? Dan kun je een notificatie instellen bij het product met de juiste hoeveelheid. Je ontvangt een e-mail zodra deze weer op voorraad is.
Hoe kan ik mijn spaarpunten inleveren?

Op onze informatiepagina over spaarpunten is alle informatie te vinden omtrent het spaarpuntenprogramma.